3061201306 |
Estratègies per a l'’atenció a l’'alumnat d'’origen estranger a l’'aula d'’acollida i a l'’aula ordinària |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
27/10/2020 - 1/3/2021 (20 hores) de h a h |
|
CRP del Baix Llobregat V |
|
Almogàvers s/n (Cornellà de Llobregat)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat V
|
| |
|
Activitat en format virtual.
Calendari provisional. |
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Activitat en format virtual.
Les sessions de reunió de coordinació es faran amb Google Meet.
Aquest curs té com a principal missió generar un espai de trobada entre docents que tinguin a la seva aula alumnat nouvingut i alumnat de suport lingüístic i social1. S’afavorirà el coneixement de recursos i propostes didàctiques per facilitar l’aprenentatge de la llengua i es compartiran experiències, neguits i dubtes.
Es treballaran aspectes pràctics pel que fa a l'acollida d'alumnes al centre, al procés d'adquisició de la llengua d'aprenentatge, als suports necessaris per accedir al contingut de les àrees i matèries curriculars, etc.
|
| |
Objectius |
- Analitzar els aspectes que intervenen en el procés d’acollida i integració als centres educatius de l’alumnat d’origen d’estranger.
-Identificar les necessitats dels alumnes i incorporar recursos i metodologies en l’atenció a l’alumnat d’origen estranger que necessita suport en l’aprenentatge de la llengua catalana.
- Fomentar el treball competencial a l’aula.
|
| |
Continguts |
- Acollida inicial
- Avaluació dels alumnes d’aula d’acollida (elaboració PI d’alumnat nouvingut)
- Estratègies per proporcionar suport a l’alumnat d’origen estranger
- Propostes didàctiques competencials
|
| |
Formador/a |
Gemma Vives
|
| |
Avaluació |
- Assistència a les sessions.
- Desenvolupar les tasques derivades de les sessions.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a les sessions.
- Desenvolupar les tasques derivades de les sessions.
- Realitzar el formulari de valoració de l'activitat formativa.
|
| |
Persones destinatàries |
Tutors/es d’aula d’acollida, docents d’aula ordinària amb alumnat nouvingut o amb alumnat de suport lingüístic i social i coordinadors lingüístics de centres educatius de Cornellà i Sant Joan Despí.
|
| |
E-mail |
crp-cornella@xtec.cat
|
| |
|
|